Aikuisten ryhmäliikuntatuntien kuvaukset

Astangajooga

Astanga on liikunnallista ja dynaamista joogaa. Harjoituksessa hengitys sitoo asennot liikesarjoiksi. Harjoitus voi olla tilanteensi mukaan pehmeä ja levollinen tai toisaalta haastaa kohtaamaan kehosi ja mielesi totuttuja rajoja.

Astangajoogan perussarja keskittyy voiman ja notkeuden tasapainottamisen lisäksi terveyden ja elinvoiman lisäämiseen. Harjoituksessa korostuvat tietoinen hengitys, katseen kohdistaminen ja mielen keskittäminen. Tällöin myös aistien hallinta ja keskittymiskyky paranevat.

Oma jumppamatto mukaan.

Bailatino®

Bailatino® on tanssiurheiluliiton rekisteröimä ja lisensoima tuotemerkki. Tunti on täynnä naisellista liikekieltä, showmeininkiä ja hikoilua. Tunti on tasoltaan haastava tai melko haastava.

Tunnilla tehdään pidempiä koreografioita ja syvennytään myös tansseille tyypilliseen vartalonkäyttöön. Tanssilajeina mm. cha cha, jive, samba, rumba, tango, salsa, paso doble, bacchata, son, merengue ja reggaeton.

BOOTY-pepputreeni

Booty on erityisesti pepun ja alavartalon vahvistamiseen ja kiinteyttämiseen keskittyvä treeni, jossa myös vatsa ja ylävartalo aktivoituvat. Tunnilla haastetaan erilaisia voiman, ketteryyden, räjähtävyyden, tasapainon ja kestävyyden osa-alueita. Tunti sisältää lyhyen alkulämmittelyn, lihaskunto-osuuden ja loppuvenyttelyn - mutta ei koreografiaa eikä hyppyjä. Tunnin liikkeet ovat yksinkertaisia ja tehokkaita. Liikkeistä on tarjolla useita erilaisia variaatioita, jolloin jokaisella on mahdollisuus löytää itselle sopiva treeniteho.

Oma jumppamatto mukaan.

FasciaMethod

FasciaMethod on toiminnallinen kehonhuoltotunti, jossa tehdään dynaamisia liikkuvuusharjoituksia, täsmävenytyksiä kireille lihaksille, liikehallintaharjoitteita sekä triggerpistekäsittelyä palloilla. Sopii kaikille, jotka haluavat parantaa suorituskykyään tehokkaasti!

FasciaMethodin rauhallinen liike ja syvähengitys vähentävät lisäksi stressin haittavaikutuksia kehossa. Sopii siis erinomaisesti työpäivän jälkeen ja palauttamaan stressaavista elämäntilanteista.

Oma jumppamatto mukaan.

FlowGymnastics®

Aikuisten voimisteluliikunnan muoto, joka perustuu tanssilliseen voimisteluun. Keskivartalosta lähtevä, virtaava liiketekniikka kehittää tehokkaasti koko vartalon hallintaa ja rangan liikkuvuutta. Ryhti kohenee ja hartiaseutu rentoutuu. Jalkoihin tulee voimaa ja jänteyttä, sillä tunneilla liikutaan paljain jaloin. Monipuolinen musiikki tukee tunnin erilaisia tunnelmia: välillä vauhtia ja voimaa, välillä herkkyyttä ja lyyrisyyttä. FlowGymnastics-tunneilta saat esteettisiä elämyksiä ja liikunnan iloa.


Tunti sopii monen tasoisille harrastajille, jotka nauttivat musiikin ja liikkeen yhdistämisestä.


Oma jumppamatto mukaan.

Kahvakuula

Toiminnallinen lihaskuntotunti ulkona.

Kuulan painoa säätelemällä samalla tunnilla saa itselleen hyvän harjoituksen niin huippukuntoinen kuin liikuntaharrastuksen vasta aloittanutkin. Alussa kannattaa ottaa maltillisesti kevyempi kuula, mutta pian huomaa, että homma sujuu painavammallakin.

Sopii naisille ja miehille! Lainakuulia löytyy. Kuulaa ei tarvitse varata etukäteen, mutta saavuthan ajoissa paikalle, jos tarvitset lainakuulan. Säävaraus: kaatosateella / myrskyllä tuntia ei pidetä, pakkasraja -15 astetta. Jos epävarma keli, katso etusivulta, pidetäänkö tuntia.


Kehonhuolto

Kuva Voimisteluliitto / Ari Rask

Kehonhuoltotunnilla vahvistetaan kehoa lempeästi sekä lisätään kehon liikkuvuutta sekä dynaamisilla että staattisilla venytyksillä. Kehonhuollon avulla vahvistat selkärangan ja nivelten tukilihaksia, lisäät kehosi liikkuvuutta, helpotat lihaskireyksiä, poistat pehmytkudosten kuona-aineita, sekä parannat palautumista.

Harjoitus edistää mm. selän ja niska-hartiaseudun hyvinvointia, sekä parantaa ryhtiä. Tunti alkaa kevyillä avauksilla ja dynaamisilla venytyksillä, joita seuraavat lempeästi kehoa vahvistavat liikkeet, ja loppuun staattiset venytykset ja rentoutus. Liikkeet tehdään omaa kehoa kuunnellen.

Harjoitus soveltuu kaikille - ikään, kokoon, sukupuoleen, liikuntataustaan tai työtapaan katsomatta. Erityisen ihana kehonhuolto on sekä tiukan fyysisen treeniohjelman että istuvan toimistotyön vastapainoksi.

Oma jumppamatto mukaan.

Kunnon treeni

Monipuolinen ja hyvän mielen perusjumppa, jossa yhdistyvät sekä aerobinen että lihaskunto-osuus.

Sopii kaikille, sillä ohjaaja antaa liikkeistä tarvittaessa kevyemmän ja raskaamman vaihtoehdon!
Tunti saattaa toisinaan sisältää hyppyjä.
Oma jumppamatto mukaan.

Lavis®

LAVIS®-lavatanssijumppa on hauska, helppo ja hikinen liikuntamuoto, joka perustuu lavatanssiaskeleiden ja jumpan välimuotoon. Sopii naisille ja miehille! Lavista tanssitaan yksin, joten ei vaaraa, että tallot tanssikumppanisi varpaille! Tunnilla tanssitaan tuttuja lavatanssilajeja kuten humppa, jenkka, rock/jive, cha cha ja samba. Tunnilla opit eri lavatanssiaskeleiden perusteita kuntoilun ohella.

Kuten lavatansseissa Laviksessa tanssitaan kaksi samaa tanssilajia peräkkäin ja tunnilla soi perinteinen suomalainen lavatanssimusiikki. Lavatanssi on niin mukavaa, että et edes huomaa kuntoilevasi, silti lähdet tunnilta hikisenä!

Pilates

Pilates on monipuolinen, tehokas ja mielenkiintoinen tapa lähestyä liikettä. Pilates-harjoittelu vaatii keskittymistä omaan kehoon sekä kehon tuntemuksiin. Tunnilla saat keskittyä vain, ja ainoastaan omaan itseesi, ja kirjaimellisesti "tuijottaa omaan napaan".

Keskeisiä pääperiaatteita ovat myös hengitys, tarkkuus, keskivartalon vahvistaminen sekä rangan/nivelten liikkuvuuden lisääminen. Säännöllinen harjoittelu parantaa myös ryhtiä lähtötasosta tai iästä riippumatta.

Pilates ei ole suorittamista, vaan lempeää oman kehon kuuntelua ja sen kunnioittamista.

Oma jumppamatto mukaan.


Pumppi

Pumppi-tunti on tehokas lihaskuntotunti, jossa ei ole askelsarjoja. Tunnilla tähdätään lihaskunnon kasvattamiseen käymällä läpi kaikki kehon suurimmat lihasryhmät tangolla, levypainoilla, käsipainoilla ja step-laudalla. Tunti sopii naisille ja miehille. Tunnin lopussa lyhyet palauttavat venyttelyt.

Ke-tunnille ilmoittautuminen ilmoittautumisohjelman kautta, lauantain tunnille mahtuu mukaan ilmoittautumatta!

Keskiviikon tunnille voit tiedustella vapaata paikkaa ke klo 16 mennessä toimiston kautta.


SykeCore

Lihaskuntotunti keskivartalon lihaksille; vatsa, selkä ja kyljet. Kevyen lämmittelyn jälkeen tunnilla keskitytään keskivartaloa aktivoiviin ja vahvistaviin lihaskuntoliikkeisiin ja jatketaan tunnin lopulla vielä venyttelyihin. Tunti sopii monenkuntoisille, sekä aloittelijoille että jo pidempään treenanneille.

Tunti sopii erittäin hyvin myös miehille.

Oma jumppamatto mukaan.

Sykejumppa

Kuva Voimisteluliitto / Ari Rask

Hyvän tekemisen perusjumppa, jossa yhdistyy sekä aerobinen että lihaskunto-osuus. Sopii kaikille, sillä ohjaaja antaa tarvittaessa niin kevyemmän kuin raskaamman vaihtoehdon! Monipuoliset liikkeet ja energinen musiikki motivoivat jaksamaan loppuun asti! Tunti saattaa toisinaan sisältää hyppyjä.

Oma jumppamatto mukaan.


Sykepyöräily

Sykepyöräily on sisäpyöräilytunti, jossa pääset polkemaan hyvän musiikin tahtiin. Tunti kehittää kestävyyskuntoa ja jalkojen lihaksia. Sopii monenkuntoisille.

Ryhmään varataan paikka koko kaudeksi, mutta osallistua voi Sykkeen korteilla tai kertamaksulla.
Tunnille voit tiedustella vapaata paikkaa ti klo 16 mennessä toimiston kautta.

Toiminnallinen treeni

Syke FTC on toiminnallisen harjoittelun viikkotunti. Tunti yhdistää palasia kahvakuulailusta, crossfitista, HIIT-treenistä ja kehonpainoharjoittelusta. Harjoitukset kehittävät kestävyyttä, lihaskuntoa, voimaa, räjähtävyyttä ja kehonhallintaa.

Syke FTC- tunnilla pääset haastamaan itseäsi helpoilla mutta tehokkailla liikkeillä!

Ukkojumppa

Toiveiden mukaan räätälöity monipuolinen tunti, jossa kehitetään tasapuolisesti kaikkia fyysisiä ominaisuuksia. Ukkoenergiaa!




Zumba ®

Zumba® on energinen ja vauhdikas tanssitunti latinalaisten rytmien ja kuumimpien hittien tahdissa. Hauskaa, helppoa ja tehokasta.

Tältä tunnilta löydät varmasti hyvää energiaa ja liikkumisen iloa. Zumba-tunnilla kaikki saavat tanssia omalla tyylillään. Huomaamattasi hiki alkaa virtaamaan.