Aikuisten ryhmäliikuntatuntien kuvaukset

Bailatino®

Bailatino® alkeet:

Tunti sopii sinulle, joka haluat aloittaa latinalaistanssien tanssimisen tai olet tanssinut jo vähän. Opettelemme perinteisten latinalais- ja kuubalaistanssien perusaskeleita, rytmiikkaa ja vartalonkäyttöä valloittavan musiikin kera.

Tanssilajeina mm. cha cha, jive, samba, rumba, tango, salsa, paso doble,
bacchata, son, merengue ja reggaeton.

Maanantaisin Rajalan salissa klo 17:30 - 18:25. Ohjaaja Sari Oksanen. Iso sali takaa sen, että kaikki kiinnostuneet mahtuvat mukaan! Ei ennakkoilmoittautumista.


Bailatino ® jatko:

Tunti sopii sinulle, joka hallitset jo latinalais- ja kuubalaisten tanssien perusaskeleet ja olet tanssinut aiemmin. Tunnilla tehdään pidempiä koreografioita ja syvennytään myös tansseille tyypilliseen vartalonkäyttöön. Tanssilajeina mm. cha cha, jive, samba, rumba, tango, salsa, paso doble, bacchata, son, merengue ja reggaeton.

Bailatino® on tanssiurheiluliiton rekisteröimä ja lisensoima tuotemerkki. Tunti on täynnä naisellista liikekieltä, showmeininkiä ja hikoilua.

Maanantaisin Rajalan salissa klo 18:30 - 19:30 / Sari Oksanen. Iso sali takaa sen, että kaikki kiinnostuneet mahtuvat mukaan! Ei ennakkoilmoittautumista!


FlowGymnastics ®

Aikuisten voimisteluliikunnan muoto, joka perustuu tanssilliseen voimisteluun. Keskivartalosta lähtevä, virtaava liiketekniikka kehittää tehokkaasti koko vartalon hallintaa ja rangan liikkuvuutta. Ryhti kohenee ja hartiaseutu rentoutuu. Jalkoihin tulee voimaa ja jänteyttä, sillä tunneilla liikutaan paljain jaloin. Monipuolinen musiikki tukee tunnin erilaisia tunnelmia: välillä vauhtia ja voimaa, välillä herkkyyttä ja lyyrisyyttä. FlowGymnastics-tunneilta saat esteettisiä elämyksiä ja liikunnan iloa.
Tunti sopii monen tasoisille harrastajille, jotka nauttivat musiikin ja liikkeen yhdistämisestä.
Oma jumppamatto mukaan!

Sunnuntaisin klo 18 - 19 Rajalan salissa / Jenni Hyötynen.


Hathajooga

Tunti sopii kaiken tasoisille harrastajille. Irrottaudu arjen kiireistä rauhallisen joogan tunnelmiin. Oma joogamatto tai muu jumppamatto mukaan. Kinkomaan salissa su klo 19 - 20:30, ohjaaja Hilja Lehtivuori.

Osallistumismaksu 85 e, tiedustelut johanna.pitkala@muuramensyke.fi


Kahvakuula

Toiminnallinen lihaskuntotunti ulkona. Ma ja to-iltaisin klo 18:30 - 19:30 , talvikaudella paikkana Mäkelänmäen koulun alapiha, syys-kevät ja kesäkaudella Leikarin kenttä.

Sopii naisille ja miehille!

Kuulan painoa säätelemällä samalla tunnilla saa itselleen hyvän harjoituksen niin huippukuntoinen kuin liikuntaharrastuksen vasta aloittanut. Alussa kannattaa ottaa maltillisesti kevyempi kuula, pian huomaa että homma sujuu painavammallakin.

Kysynnän mukaan uusille järjestetään myös alkeistunteja, jolla käydään läpi liikkeiden perustekniikkaa. Lainakuulia saatavilla, kuulaa ei tarvitse varata etukäteen, mutta jos tarvitset lainakuulaa saavuthan paikalle ajoissa.

Vakio-ohjaajat tämän hetkisen tiedon mukaan: Ulla Klemettinen, Tiia Mensonen, Johanna Pitkälä, Pirjo Parviainen ja Korpilahdella Niina Rantakeisu ja Meri Nättinen.

Kehonhuolto

Kuva Voimisteluliitto / Ari Rask

Rajalassa keskiviikkoisin klo 19:30 - 20:30. Sopii kaikille - naisille ja miehille. Huoltaa ja lisää hyvinvointia. Ohjaaja fysioterapeutti Tytti Sandström.

Tälle tunnille pääsee normaalisti kausikortilla tai 10 kr kortilla tai kertamaksulla!

Lavis®

LAVIS®-lavatanssijumppa on hauska, helppo ja hikinen liikuntamuoto, joka perustuu lavatanssiaskeleiden ja jumpan välimuotoon. Sopii naisille ja miehille! Lavista tanssitaan yksin, joten ei vaaraa, että tallot tanssikumppanisi varpaille! Tunnilla tanssitaan tuttuja lavatanssilajeja kuten humppa, jenkka, rock/jive, cha cha ja samba. Tunnilla opit eri lavatanssiaskeleiden perusteita kuntoilun ohella.

Kuten lavatansseissa Laviksessa tanssitaan kaksi samaa tanssilajia peräkkäin ja tunnilla soi perinteinen suomalainen lavatanssimusiikki. Lavatanssi on niin mukavaa, että et edes huomaa kuntoilevasi, silti lähdet tunnilta hikisenä! Tiistaisin Rajalassa klo 18 - 19 / Sari Oksanen Lisätietoja www.lavis.fi

Isoon saliin mahtuvat kaikki lajista kiinnostuneet eli tunnille ei tarvitse ilmoittautua etukäteen!


Pilates

Pilates on monipuolinen, tehokas ja mielenkiintoinen tapa lähestyä liikettä. Pilates-harjoittelu vaatii keskittymistä omaan kehoon sekä kehon tuntemuksiin. Tunnilla saat keskittyä vain, ja ainoastaan omaan itseesi, ja kirjaimellisesti "tuijottaa omaan napaan".

Keskeisiä pääperiaatteita ovat myös hengitys, tarkkuus, keskivartalon vahvistaminen sekä rangan/nivelten liikkuvuuden lisääminen. Säännöllinen harjoittelu parantaa myös ryhtiä lähtötasosta tai iästä riippumatta.

Sykkeen pilates-ohjaajan Kirsti Piiraisen ohjaustyylin on vuoro-vaikutteinen, oppia tapahtuu myös joka tunnilla asiakkaiden tuntemuksista/palautteista. Pilates ei ole suorittamista, vaan oman kehon kuuntelua ja sen kunnioittamista. Lempeän liikunnan arvostusta tehokkuutta unohtamatta.

Leikarin salissa maanantaisin klo 19:30 - 20:30. Kurssimaksu 95 e. Tiedustelut johanna.pitkala@muuramensyke.fi


Pumppi

Pumppi-tunti on tehokas lihaskuntotunti, jossa ei ole askelsarjoja. Tunnilla tähdätään lihaskunnon kasvattamiseen käymällä läpi kaikki kehon suurimmat lihasryhmät tangolla, levypainoilla, käsipainoilla ja step-laudalla. Tunti sopii naisille ja miehille. Tunnin lopussa lyhyet palauttavat venyttelyt.

Keskiviikkoisin klo 18 - 19 squash-salissa ja lauantaisin klo 9 - 10 Kulttuurikeskuksen a-lohkossa tai salin ollessa varattuna squash-salissa. Ohjaajina vuorottelevat Emmi Lahti (pääsääntöisesti lauantai), Hilkka Lilja ja Ulla Klemettinen.



Seniorijumppa

Seniorijumpassa ylläpidetään ja kehitetään monipuolisesti muun muassa lihaskuntoa, liikkuvuutta, tasapainoa, koordinaatiota ja mikä parasta sosiaalisia suhteita - tämä kaikki tähtää siihen, että tuetaan arkijaksamista. Välineinä käytetään mm. jumppakeppiä ja vastuskuminauhoja. Tunnilla jokainen tekee omien tuntemusten mukaan ja ohjaaja antaa vaihtoehtoja jos esimerkiksi lattialle pääseminen on hankalaa. Vetreyttä, iloa ja sykettä päiviin. Tervetuloa vanhat ja uudet seniorit mukaan iloiseen jumppajoukkoon =)

Ohjaaja Kirsti Piirainen. Tunnille ei tarvitse ilmoittautua etukäteen.

Torstaisin Nuorisoseurantalolla klo 15 - 16

Osallistumismaksu 54 e/ryhmä. Tunnille voi osallistua myös 10 kr kortilla (50 e, voimassa niin kauan kunnes käytetty) tai kertamaksulla 5 e.

Sykejumppa

Kuva Voimisteluliitto / Ari Rask

Hyvän tekemisen perusjumppa, jossa yhdistyy sekä aerobinen että lihaskunto-osuus. Sopii kaikille, ohjaaja antaa tarvittaessa niin kevyemmän kuin raskaamman vaihtoehdon! Oma jumppamatto mukaan. Ohjaajina vuorottelevat Ulla Klemettinen ja Tiina Malste / su. Maanantain tunnin ohjaaja Emmi Lahti.


Sunnuntaisin klo 17 - 18 Rajalan salissa.

Maanantaisin klo 19 - 20 Kinkomaan koulun salissa.

Sykepyöräily ja Sykepyöräily & pumppi

Sykepyöräily perjantaisin klo 17:30 - 18:30 Kulttuurikeskuksen squash-salissa. Ohjaaja Johanna Pitkälä.

Tehokas sisäpyöräilytunti, jossa saa hien irti. Sopii kaikille, tehoja säätämällä määrittelet tunnin tehon.

Sykepyöräily + pumppi

Yhdistelmätunti, jossa n. 45 min pyöräilyosuus ja tämän jälkeen pumppiosuus, jossa pääpaino ylävartalon lihaksissa. Ohjaaja Hilkka Lilja. Tunti on täynnä, mutta varasijalle voi vielä ilmoittautua.

Ukkojumppa

Toiveiden mukaan räätälöity monipuolinen tunti, jossa kehitetään tasapuolisesti kaikkia fyysisiä ominaisuuksia. Tervetuloa mukaan! Ohjaaja Johanna Pitkälä.

Maanantaisin Rajalan salissa klo 15 - 16. Osallistumismaksu 54 e, sisältää jäsenyyden, tunnille voi osallistua myös 10 kr kortilla tai kertamaksulla 5 e.



Zumba ®

Hauskaa, helppoa ja tehokasta!
Torstaisin klo 17:30 - 18:30 Rajalan liikuntasalissa, ohjaaja Tero Makkonen.

Tule mukaan! Tunnille ei tarvitse ilmoittautua etukäteen, sillä isoon saliin mahtuvat kaikki tunnista kiinnostuneet.


Zumba on energinen ja vauhdikas tanssitunti latinalaisten rytmien ja kuumimpien hittien tahdissa. Tunnin kantavana ajatuksena on liikunnan ilo ja liikkeen helppous.

Tunti myös Korpilahdella! Ohjaaja Marja Kuona.


Zumba® Toning tunti lauantaisin Kinkomaan koululla klo 11:30 - 12:30. Tunnilla käytetään käsipainoja, voit ottaa omat painot mukaan tai lainata seuran painoja. Ohjaaja Mari Korhonen.